Wizerunek biura rachunkowego – jak skutecznie budować go w sieci?
24 czerwca 2022
W obecnych czasach nikogo już nie dziwi, że biuro rachunkowe równie intensywnie działa w Internecie, co na miejscu w swojej siedzibie. Rosnąca konkurencja w świecie wirtualnym stawia wyzwanie… Jak zostać dostrzeżonym i zyskać nowych klientów? Poświęć czas, aby zbudować wizerunek biura rachunkowego, tożsamości, która buduje zaufanie w oczach klientów. To, jak chcesz, aby Twoja działalność była odbierana, a to jak rzeczywiście postrzegają ją potencjalni klienci, może znacznie się różnić. Jednak wystarczy skorzystać z naszych wskazówek, aby poprawić wizerunek biznesu i wyróżnić się wśród konkurencji.
Bądź bliżej swoich odbiorców
Istnieje niepisana zasada: jeśli nie masz nic do ukrycia – jesteś otwarty i pozwolisz się poznać. Idąc tym tokiem myślenia, im będziesz bliżej potencjalnych internetowych odbiorców usług rachunkowo-księgowych, tym lepiej. Dzięki temu mogą oni poznać twoją działalność i przekonać się do jej oferty.
Jak być bliżej swoich odbiorców? Jak mądrze zarządzać tą komunikacją, aby dać się poznać w sposób autentyczny i od jak najlepszej strony? Możesz korzystać z wielu skutecznych narzędzi dostępnych w sieci. Jednak najpierw warto zastanowić się nad tym, jakie są potrzeby i oczekiwania twoich potencjalnych klientów wobec biura rachunkowo-księgowego, któremu zdecydują się zaufać.
Przykład: możesz myśleć, że przemawianie do klientów wysoce specjalistycznym językiem będzie świadczyć o wysokich kompetencjach pracowników biura, jednak osoby poszukujące usług księgowych bardziej docenią możliwość wytłumaczenia im wszystkiego w przystępny sposób.
Funkcjonalna, estetyczna strona internetowa
Pierwszym, podstawowym narzędzie, za pomocą którego można budować wizerunek biura rachunkowego, jest własna strona internetowa. Dziś nie jest ona tylko wirtualną wizytówką z danymi biura i listą oferowanych usług. Jest jednym z czynników, które wpłyną na decyzję, czy odwiedzająca ją osoba stanie się twoim nowym klientem.
Warto zatem od razu zadbać o profesjonalny, funkcjonalny i estetyczny wygląd strony internetowej. Daje ona szereg możliwości kreowania wizerunku biura rachunkowego jako sprawdzonej firmy. Niech nie zabraknie w niej takich informacji jak np. doświadczenie i osiągnięcia biura, opinie dotychczasowych klientów, opis działalności – wizji, usług i misji firmy, opis członków zespołu, cennik, przydatne porady stworzone na podstawie najczęstszych problemów i zapytań klientów (blog).
Pamiętaj także o profesjonalnym podejściu do grafiki i stylu komunikacji. Jest dużo prawdy w powiedzeniu: “jak cię widzą, tak cię piszą”. Niezbędna będzie profesjonalna sesja zdjęciowa i wsparcie grafika. Treści natomiast powinny być sformalizowane, ale napisane w sposób przystępny, tak aby osoby odwiedzające stronę bez problemu je zrozumiały.
Zadbaj o szykowne logo i zachęcające hasło reklamowe
Dobre logo dla biura rachunkowego nigdy nie powstaje przypadkowo, ale jest efektem przemyślanej koncepcji i spójne z całą identyfikacją graficzną. Pozwala się wyróżnić i dać się zapamiętać. Taki znak graficzny powinien być z jednej strony prosty i przejrzysty, z drugiej zaś elegancji i reprezentacyjny. Aby stworzyć profesjonalne logo dla biura rachunkowego, będziesz potrzebował pomocy doświadczonego grafika.
Hasło reklamowe to kolejne narzędzie, które pozwala kreować wizerunek biura rachunkowego. Powinno być nie tylko chwytliwe, ale także wzbudzać pozytywne skojarzenia. Stworzenie hasła reklamowego wymaga znajomości działalności biura, jego wizji, misji, grupy docelowej, unikatowych wartości. Dopiero na podstawie tych informacji można stworzyć slogan, który z jednej strony będzie prosty i łatwy do zapamiętania, z drugiej natomiast będzie niósł najważniejsze informacje.
Prowadź specjalistycznego bloga – dziel się wiedzą
Doskonałym sposobem na budowanie wizerunku jest dzielenie się wiedzą! A najlepszym narzędziem do robienia tego w Internecie jest prowadzenia bloga. Pamiętaj zatem, aby na swojej stronie utworzyć zakładkę na blog o rachunkowości. Tematy artykułów blogowych powinny zawierać porady i wskazówki z branży rachunkowo-księgowej, które są odpowiedzią na najczęstsze problemy i zapytania klientów. Postaw na treści wysokojakościowe, ale napisane w sposób zrozumiały dla klienta. To bardzo ważne, aby ukazywały się one regularnie. Warto zaznaczyć, że blog o rachunkowości nie powinien mieć charakteru jedynie sprzedażowego. Takie treści szybciej odstraszą klienta, niż przyciągną jego uwagę. Jeśli chcesz zareklamować usługi swojego biura, zrób to w sposób subtelny.
Nie masz czasu na prowadzenie bloga? Nie rezygnuj z tego skutecznego sposobu interakcji z potencjalnym klientem! Działaj przy współpracy sprawdzonego copywritera i specjalisty SEO, który skutecznie wypozycjonuje napisane artykuły, tak aby nie zginęły w “przestworzach” wirtualnej sieci.
Buduj wizerunek eksperta
Przed tobą długa droga, ale jeśli ją przeszedłeś, zbudowałeś wizerunek biura rachunkowego jako eksperta w swojej branży. Jeśli przeraża Cię ogrom pracy i nie wiesz, gdzie znaleźć dobrego programisty, grafika, copywritera, specjalisty SEO… może warto rozważyć opcję finansowo i czasowo dużo bardziej ekonomiczną? Tą opcją jest oczywiście współpraca z doświadczoną w branży rachunkowo-księgowej agencją reklamową. Na naszym pokładzie mamy wszystkich pracowników, których potrzebujesz do wyróżnienia się na tle konkurencji i zdobycia zaufania swoich nowych klientów.