
Google Moja Firma dla biura księgowego – wizytówka Twojego biznesu
29 czerwca 2022
Istnieje pewien darmowy sposób, który umożliwia szybkie znalezienie Twojego biura rachunkowego w wyszukiwarce Google… Mowa oczywiście o popularnej wizytówce Google Moja Firma! Nie ma prostszej drogi na uzyskanie kontaktu i podstawowych informacji o firmie w internecie. Założenie profilu w GMF jest zatem kluczowe!
Czym jest wizytówka Google Moja Firma?
Wyszukiwarka Google umożliwia korzystanie z bezpłatnego narzędzia, jakim jest wizytówka Google Moja Firma. Aby z niego skorzystać najpierw należy najpierw je stworzyć – nie tylko podać podstawowe dane kontaktowe i informacje o firmie, ale następnie umiejętnie zarządzać profilem. Gotowa wizytówka pojawia się w wynikach wyszukiwania i w Google Maps.
Jak to działa? Jeśli właściwie uzupełniłeś dane – podałeś adres siedziby biura, godziny otwarcia, telefon kontaktowy, wyszukiwarka Google przekieruje użytkowników do wizytówki twojego biura księgowego. Natomiast oznaczenie go na mapie usprawni zlokalizowanie siedziby.
Pozycjonowanie lokalne biura księgowego
Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google pozwala promować usługi biura rachunkowego wśród lokalnych klientów. Google potrafi rozpoznać, czy potrzebujesz wyników o charakterze ogólnym, czy lokalnym, czyli związanych z daną lokalizacją.
Co mamy na myśli? Większość osób, korzystając z wyszukiwarki Google, wpisuje hasło i miasto.
Przykład: księgowy Lublin
Tym samym dodaje wyszukiwarce i jej algorytmom możliwość ograniczenia wyszukiwań i podania konkretnych informacji. Co więcej po reklamach płatnych (Google Ads) wyświetla się mapa z trzema najlepiej wypozycjonowanymi wizytówkami. Często te dobrze prowadzone wyświetlają się na konkretną frazę w formie bocznej propozycji w wyszukiwarce.
Przykład: Wpiszmy w wyszukiwarce konkretną firmę i miasto, np. ProfiAuto Białystok. Wynik nie wyświetla się jako jedna z propozycji na mapie, ale zajmuje około ⅕ całej strony wyszukiwarki.
Siła lokalnego wyszukiwania jest zatem olbrzymia! Prosty przykład znanej sieci restauracyjnej z charakterystycznym złotym M – nie posiadają wizytówki ogólnopolskiej, jedynie każda restauracja ma osobne pinezki. Dlaczego? Ponieważ szukamy miejsc z usługami gastronomicznymi jak najbliżej naszego miejsca położenia. Podobnie jest z innymi działalnościami, również biurem księgowym. Dobrze zoptymalizowana wizytówka Google będzie działać na zasadzie pajęczej sieci, czyli im bliżej naszej pinezki na mapie, tym silniej będzie wyświetlana.
Jak przekłada się to na prowadzenie biznesu?
Przykład: Jeśli do tej pory za pośrednictwem wizytówki z twoim biurem kontaktowało się 5-6 osób w ciągu miesiąca, to po poprawnym prowadzeniu, optymalizacji i kategoryzacji tego narzędzia ilość telefonów zwykle wzrasta o 200-300%! Finalnie liczba kontaktujących się klientów może z 5-6 miesięcznie wzrosnąć na 12-18 połączeń z darmowego narzędzia!
Trudno znaleźć bardziej skuteczną formę darmowej reklamy!
Poznaj opinie swoich klientów i zdobądź ich zaufanie
Wizytówka Google Moja Firma daje także możliwości poznawania tego, co myślą o usługach twojego biura księgowego obecni klienci. Możesz zachęcić ich do pozostawienia swoich opinii i ocen w wizytówce firmy w Google maps. Nic tak nie buduje zaufania, jak pozytywne recenzje klientów, którzy skorzystali już z usług twojego biura. Pamiętaj także, aby zawsze odpowiadać na zamieszczone komentarze, dzięki czemu biuro staje się bardziej autentyczne i “ludzkie”. Dobrze zrobisz, jeśli co pewien czas przeanalizujesz statystyki związane z narzędziem. Pozwoli to na podejmowanie świadomych działań w celu nieustannego ulepszania wizytówki, tak aby służyła twojej działalności jak najlepiej.
Raz uzupełnię wizytówkę i to wystarczy? Niekoniecznie. Algorytmy Google doceniają te firmy, które podejmują regularne działania:
- zachęcają klientów do pozostawiania opinii i na bieżąco na nie odpowiadają,
- umieszczają nowe, aktualne informacje,
- uzupełniają ją o nowe zdjęcia.
Założenie wizytówki firmy w Google maps, a następnie pozostawienie jej, aby “żyła własnym życiem” mija się zatem z celem.
Przykład: Jeśli mamy profil na FB, na którym od 2018 roku nic się nie dzieje, to zastanawiamy się czy dana firma oby dalej istnieje. Podobnie jest z wizytówką, jeśli została tylko założona i nic się na niej nie dzieje, nie będzie zachęcać potencjalnych klientów do kontaktu z biurem księgowym.
To kwestia bardzo ważna – możesz mieć wysokie wyświetlenia w wyszukiwarce i być blisko potencjalnego klienta, ale jeśli w wizytówce nie znajdą się aktualne informacje, to twoi potencjalni klienci wybiorą konkurencyjne biuro księgowe.
Biuro rachunkowe w Google Maps – dlaczego warto korzystać z wizytówki Google?
Czy warto jest poświęcać czas na tworzenie i moderowanie tego rodzaju narzędzia? Jak podają statystyki, Google posiada ponad 91% udziału w rynku wśród wszystkich wyszukiwarek. Czyli mówiąc krótko – to głównie tam potencjalni klienci będą szukać twojego biura księgowego!
Pierwsza korzyść z korzystania z wizytówki Google nasuwa się sama! Bez ponoszenia żadnych wydatków twoja działalność księgowa staje się bardziej widoczna w wyszukiwarce i Mapach Google. Jeśli twoja firma nie podejmie tego kroku, zrobi to konkurencja.
Kolejną zaletą prowadzenia wizytówki jest możliwość szybkiej nawigacji potencjalnego klienta do siedziby biura księgowego. Nie wymaga to wielkich działań, wystarczy kliknąć przycisk “trasa”.
Ponadto warto skorzystać z udostępnionego przez Google narzędzia, ponieważ pozwala na bardzo szybkie wyświetlenie podstawowych informacji o twoim biurze (po prawej stronie wyników wyszukiwania). Działa naprawdę błyskawicznie, bez potrzeby otwierania Twojej strony.
Posiadanie wizytówki Google Moja Firma nie jest więc opcją, ale koniecznością, aby lokalne pozycjonowanie twojej firmy było wysokie i przynosiło doskonałe efekty.