W jaki sposób efektywnie pozycjonować stronę biura rachunkowego?
Pozycjonowanie biura rachunkowego to profesjonalne zoptymalizowanie pod kątem SEO jego strony internetowej, którego celem jest poprawa jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Wiele firm nadal nie zdaje sobie sprawy, jak wiele może zmienić zwiększenie widoczności ich strony w internecie. Jeśli Twoje biuro chce dotrzeć do nowych klientów, skuteczna strategia SEO i pomoc specjalisty w tym zakresie będą krokiem w dobrą stronę!
Pozycjonowanie stron – co to jest?
Zacznijmy od wyjaśnienia, co oznacza termin SEO. Rozwinięcie skrótu to Search Engine Optimization. Mówiąc najprościej to działania mające na celu pozycjonowanie strony internetowej w taki sposób, aby pojawiała się w najwyższych wynikach wyszukiwania przeglądarki Google po wpisaniu w nią odpowiednich słów kluczowych. Strategia SEO obejmuje takie czynności, jak:
- analiza rynku oraz konkurencji,
- planowanie struktury strony oraz wybór słów kluczowych,
- tworzenie treści,
- optymalizacja techniczna,
- pozyskiwanie linków przychodzących,
- stała weryfikacja i optymalizacja działań.
Audyt SEO strony, podstawa do dalszych działań
Audyt SEO strony jest niezbędny jeszcze przed wykonaniem jakichkolwiek innych kroków w zakresie pozycjonowania. Oznacza nic innego, jak sprawdzenie, strony pod kątem SEO. Być może specjalistom uda się znaleźć przestrzeń, która wymaga zoptymalizowania, dzięki czemu strona bez potrzeby płatnych reklam ukaże się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Co dokładnie powinno być zweryfikowane?
- struktura strony – jak wygląda i czy wymagana jest rozbudowa,
- stan indeksowania, adresy URL, title i description, linki kanoniczne, przekierowania, mapa strony,
- treści na stronie – czy jest ich wystarczająco dużo, czy zawierają właściwe słowa kluczowe, czy istnieje blog,
- linki przekierowujące – jaka jest ich ilość i jakość,
- widoczności strony w sieci – tu sprawdzamy frazy, na jakie ukazuje się w wynikach organicznych,
- ruchu na stronie – jak jest duży i skąd przychodzi,
- jakość konwersji – czy poruszanie się użytkowników na stronie nie jest utrudnione.
Analiza Twojej konkurencji
Analiza konkurencji to działania, bez których trudno być konkurencyjnym. To bardzo ważne, aby poznać jej mocne strony, a także obszary przez nią niedowartościowane. W naszym przypadku analiza będzie obejmować inne biura rachunkowe i księgowe. Powinna być wykonana z uwzględnieniem:
- widoczności strony w wyszukiwarce internetowej,
- wartości treści,
- zasięgu ruchu na stronie,
- technicznej optymalizacji strony,
- linków wychodzących – ich ilości, pochodzenia i rodzaju,
- metod optymalizacji konwersji na stronie.
Budowa strategii pozycjonowania
Trudno o dobre pozycjonowanie biura rachunkowego, czyli jego strony internetowej w wyszukiwarce, bez przemyślanej strategii pozycjonowania. Co mamy na myśli? Strategia pozycjonowania to przygotowanie planu działań przez właściciela strony internetowej, obejmująca czynności, które dążą do zwiększenia widoczności tejże strony w wynikach wyszukiwania.
Profesjonalnie przygotowany plan w dłuższej perspektywie czasu przyniesie Twojej firmie większe dochody. Kluczowymi elementami każdej strategii SEO są:
- słowa/frazy kluczowe,
- optymalizacja techniczna witryny,
- link building, czyli pozyskiwanie linków pod działania off-site (poza witryną).
Przyjrzyjmy się bliżej każdemu z tych elementów.
Dobór odpowiednich słów kluczowych
Jednym z najważniejszych działań w pozycjonowaniu strony biura rachunkowego jest prawidłowy wybór słów/fraz kluczowych. W tym celu warto już na początku pomyśleć o zbudowaniu jej struktury w taki sposób, aby każda oferowana przez ciebie usługa była wyodrębniona na oddzielnej podstronie.
Pozwoli Ci to wypozycjonować każdą z nich odrębnie na odmienne, najwłaściwsze dla danej usługi frazy kluczowe.
Jeśli biuro rachunkowe lub księgowe kieruje swoją ofertę do odbiorców lokalnych, czyli znajdujących się w najbliższej okolicy, np. dzielnica Gdańsk Śródmieście, miasto Warszawa, województwo podlaskie, rozważ także pozycjonowanie lokalne. Polega ono na tym, że dla każdego z tych miejsc tworzysz podstronę z opisem kierowanych do niego usług.
Optymalizacja techniczna strony www
Pozycjonowanie biura rachunkowego wymaga także technicznego SEO. To optymalizacja witryny od strony zaplecza, która pomaga zarówno robotom Google, jak i użytkownikom w odczytywaniu treści, ich zrozumieniu oraz w szybkim poruszaniu się po stronie. Profesjonalna optymalizacja techniczna gwarantuje zatem wyższą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania.
Jakie czynności należy podjąć, aby zoptymalizować technicznie stronę internetową?
- optymalizacja tytułu (title) i opisu (description) strony
- zmiana struktury adresów URL – powinny zawierać wyraźną informację, czego dotyczy dana podstrona,
- sprawdzenie linków kanonicznych i występowania błędów 404,
- weryfikacja, czy strona prawidłowo się indeksuje,
- analiza prawidłowego działania linków wewnętrznych.
Pozyskiwanie linków – działania off-site SEO
Obok działań on-site, podejmowanych bezpośrednio na stronie internetowej Twojego biura, powinny mieć miejsce działania off-site, czyli np. pozyskiwanie linków zewnętrznych. Łącząc oba te obszary działań masz pewność uzyskania najlepszych efektów.
Czym są linki zewnętrzne? To linki umieszczane na innych, wiarygodnych witrynach, które kierują użytkownika do strony twojego biura rachunkowego. Linki zewnętrzne wzmacniają przez to autentyczność twojej witryny, co jest bardzo ważne, gdyż wyszukiwarka postrzega każdą domenę poprzez określone parametry zaufania.
Im większe są te parametry, tym wartość domeny jest większa, a co za tym idzie – wzmacnia się pozycja strony w wyszukiwarce.