Określenie grupy docelowej – podstawa skutecznych działań marketingowych

Dlaczego tak ważne jest określenie grupy docelowej? Ponieważ musisz wiedzieć, kto dokładnie potrzebuje Twoich usług, aby celnie skierować swój komunikat reklamowy i ofertę. Skuteczna sprzedaż ma początek w skutecznych działaniach. A skuteczne działania wymagają przemyślanej strategii marketingowej. Jednym z jej najważniejszych elementów jest charakterystyka potencjalnych klientów Twojego biura rachunkowego.

Co to jest grupa docelowa?

Grupa docelowa (ang. target group) lub rynek docelowy to grupa osób, która jest odbiorcą Twoich działań marketingowych. W świecie marketingu określamy ją słowem “target”. To do niej kierujesz swoje usługi. Poznanie i określenie grupy docelowej swojego biura rachunkowego daje świadomość, jakie są jej potrzeby, problemy, oczekiwania, a co za tym idzie – możliwość odpowiedzi na nie z przygotowaną trafnie, profesjonalną ofertą usług. Ponadto Twoja oferta pomocy musi być zrozumiała. Poznając grupę docelową może “przemawiać jej językiem”. Czasami warto także komunikować o jej potrzebach, które posiada, a których sobie (jeszcze) nie uświadamia. Ty natomiast masz na nie gotową odpowiedź.

Nie da się precyzyjnie trafić z usługą do właściwych osób, jeśli nie wiesz kim są, gdzie się znajdują, z czym się zmagają, czy też jakie wartości wyznają. Przygotowanie szczegółowej charakterystyki potencjalnych klientów to zatem nierozłączna część dobrej strategii marketingowej i podstawa w przygotowywaniu trafionej kampanii reklamowej!

Grupa docelowa – jak ją znaleźć i określić?

Wyjaśniliśmy już, jak ważne jest określenie grupy docelowej. No dobrze, ale jak zamiary przekuć w realizację? Zadanie wydaje się bardzo proste. Jednak zdefiniowanie rynku docelowego w postaci: mały, duży lub średni przedsiębiorca – to stanowczo za mało. Nie da się stworzyć trafionej oferty i kampanii marketingowej dla tak wielkiej i ogólnej grupy. Należy przejść od ogółu do szczegółu.

Zachęcamy, aby zdefiniować poszczególne cechy swojej grupy docelowej. Taką charakterystykę możesz stworzyć, analizując następujące informacje:

  • dane demograficzne – np. płeć, wiek, dochód, wykształcenie, zawód, narodowość, pokolenie, np. pokolenie X, Y, Z, klasa społeczna,
  • lokalizacja – np. państwo, województwo, część kraju, miejsce zamieszkania (wieś czy miasto?), wielkość miasta (do ilu tysięcy mieszkańców?),
  • zachowania społeczne – np. styl życia, osobowość potencjalnego klienta i wyznawane przez niego wartości,
  • postawy wobec usługi – np. jakie cechy usługi biura rachunkowego mogą być atrakcyjne dla Twojego odbiorcy?

Profesjonalnie mówimy o kryteriach geograficznych, demograficznych, psychograficznych i behawioralnych.

Możesz także użyć dostępnych narzędzi, które analizują grupę docelową oraz to, kim są osoby odwiedzające Twoją stronę. Niektóre z nich są darmowe, jednak potrzeba czasu, aby nauczyć się z nich korzystać. Jeśli nie posiadasz takiej przestrzeni czasowej, może warto skorzystać z profesjonalnej pomocy naszej agencji? Posiadamy 10 lat doświadczenia i liczne grono specjalistów, którzy skrupulatnie określą Twoją grupę docelową, a nawet pomogą Ci skierować do niej Twoją “szytą na miarę” ofertę.

Dlaczego warto znać swoich odbiorców?

Podsumujmy zatem, jakie korzyści przyniesie określenie grupy docelowej Twojego biura rachunkowego:

  • zrozumiała komunikacja przyciągająca uwagę odbiorcy – dzięki poznaniu grupy docelowej możesz się posługiwać jej językiem i być dla niej zrozumiały,
  • wiedza o odbiorcach pomaga w przygotowaniu spójnej strategii marketingowej na wszystkich kanałach komunikacji,
  • pozwala także na celne dostosowanie komunikatów reklamowych i treści strony internetowej biura pod potrzeby i oczekiwania odbiorcy,
  • znajomość rynku docelowego i jego zachowań społecznych to możliwość precyzyjnego i celowego podkreślenia wartości Twojego biura, np. biuro dbające o ekologię,
  • wysokie pozycjonowanie strony internetowej biura – dzięki znajomości właściwych słów kluczowych, czyli tego, czego konkretnie poszukuje Twoja grupa docelowa,
  • poznanie konkurencji biura, możliwość analizy jej działań.

Jesteśmy wyspecjalizowaną agencją marketingową, która pomaga w prowadzeniu działań marketingowych firmom z branży księgowej i kadrowo-rachunkowej. Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu strategii marketingowej oraz wsparcia ekspertów w jej realizacji, skorzystaj z naszego doświadczenia!

Skontaktuj się z nami

al. Zwycięstwa 96/98, Gdynia

+48 533 089... [zobacz] +48 533 089 400

office@taxmarketing.pl

Napisz do nas

Zapraszamy do Zadawania pytań poprzez formularz kontaktowy