Jak pozyskiwać klientów do biura rachunkowego? Poznaj sprawdzone metody.

Założyłeś lub myślisz o założeniu własnego biura rachunkowego? Niewątpliwie jednym z kluczowych wyzwań, przed którymi staniesz, będzie aspekt pozyskiwania nowych klientów. Dziś podpowiemy Ci, jak właściwie się za to zabrać, aby nie tracić cennego czasu i finansów na bezskuteczne działania. Postaw na przemyślaną strategię i marketing biura rachunkowego!

Określ grupę docelową swojego biura

Grupa docelowa, czyli potencjalni odbiorcy usług, to ważny element strategii marketingowej każdej firmy. Zakładając swoje biuro rachunkowe, wybrałeś już, jakie usługi będzie ono świadczyło. Pomoże Ci to sprecyzować, do kogo dokładnie je kierujesz. Czy będą to małe firmy, czy może pełna księgowość dla dużych przedsiębiorstw i korporacji?

Podpowiadamy: Na początku najłatwiej będzie Ci pozyskać klientów takich jak jednoosobowa działalność gospodarcza. Najwięcej zapytań w Google dotyczy właśnie tego typu usługi. Przy dobrze zoptymalizowanych działaniach, koszt pozyskania takiego klienta może wynosić jedyne 50-100 zł!

Określenie grupy docelowej Twojej firmy pozwoli Ci przygotować “skrojoną na miarę” ofertę. Jeśli wiesz, kim są odbiorcy usług biura, znasz także ich potrzeby i problemy, z którymi się zmagają. Następnie możesz wykorzystać tę wiedzę w reklamie biura rachunkowego, celnie oferując pomoc w ich zmaganiach i potrzebach.

Stwórz i zadbaj o wizerunek biura rachunkowego

Szyld biura, logo, strona internetowa, reklama biura rachunkowego – wszystko to powinna łączyć spójnie zaprojektowana identyfikacja wizualna. Dlaczego? Ponieważ dużo prawdy jest w powiedzeniu: “jak cię widzą, tak cię piszą”. Profesjonalny wizerunek biura rachunkowego jest bardzo istotny pod względem postrzegania firmy przez potencjalnych klientów oraz ich pozyskiwania. Może ich zachęcić lub zniechęcić do skorzystania z Twoich usług. Na co dokładnie należy zwrócić uwagę?

  • Przemyślany, unikalny logotyp,
  • estetyczny szyld zewnętrzny,
  • profesjonalnie zaprojektowane materiały firmowe i reklamowe,
  • ale także na budowanie stałych i pozytywnych relacji z klientami – przy czym istotną rolę odgrywa w tym zarówno public relations zewnętrzny, jak i wewnętrzny.

Zwróć uwagę na to, że Internet to morze możliwości w budowaniu wizerunku firmy. Wie o tym także twoja konkurencja! Świadome i konsekwentne dbanie o kwestie wizerunkowe wyróżni twoje biuro rachunkowe na tle wielu innych, podobnych ofert i wzbudzi zaufanie klientów.

Rozwijaj swoje biuro dzięki kampaniom/reklamom Google Ads

Marketing biura rachunkowego to także kampanie Google Ads, które dają kolejną możliwość dotarcia do określonej grupy docelowej z usługą twojego biura. Jak to działa? Twoja reklama pojawi się w wyszukiwarce Google dokładnie w momencie, gdy twoi potencjalni klienci poszukują usług podobnych do Twoich. Jednym słowem, pojawisz się ze swoją ofertą dokładnie wtedy, kiedy użytkownik poszukuje usług księgowych. Google Ads daje możliwość kreowania reklamy tekstowej i graficznej na komputery i urządzenia mobilne, która skieruje ruch z Google do Twojej strony internetowej i zamieszczonej w niej konkretnej oferty. Masz pełną kontrolę nad budżetem oraz nad sposobem, w jaki reklama zostanie wyświetlona.

Google Moja Firma – Internetowa wizytówka dla biura księgowego

Jeśli chcesz pozyskać nowych klientów, korzystaj z każdej sposobności wchodzenia z nimi w interakcje. Jedną z nich jest internetowa wizytówka dla biura księgowego Google Moja Firma. Załóż bezpłatne konto w usłudze Profil Firmy, dzięki któremu wyróżnisz swoją firmę w wyszukiwarce Google. Właściwie zoptymalizowane i systematycznie prowadzone stanie się doskonałą wizytówką biura i stworzy dodatkową możliwość nawiązywania kontaktów z klientami w wyszukiwarce i Mapach Google. Przełoży się to na wyższe pozycjonowanie biura rachunkowego w sieci i jeszcze lepszą widoczność w Google Maps.

SEO, pozycjonowanie Twojego biura rachunkowego

Działania SEO są najlepszym sposobem pozycjonowanie biura rachunkowego w wyszukiwarce, czyli poprawy widoczności jego strony w bezkresie internetu.
SEO (ang. Search Engine Optimization) to proces optymalizacji strony internetowej twojego biura rachunkowego pod kątem wyszukiwarek internetowych, głównie wyszukiwarki Google. Pierwszą przestrzenią, w której twoje biuro powinno nie tylko zaistnieć, ale także się wyróżnić, ma być właśnie przestrzeń internetu. To w niej toczy się największa walka o klienta! Aby osiągnąć sukces na tym polu, skorzystaj z pomocy ekspertów SEO, którzy zadbają o to, aby to właśnie twoje biuro znajdowało się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwarki. Pamiętaj też, że dostrzegalne rezultaty nie są kwestią tygodnia lub dwóch, lecz raczej kilku miesięcy.

Zadbaj o analitykę na stronie

Wszyscy użytkownicy, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową, pozostawiają po sobie ślad. Nie zapomnij więc o konfiguracji narzędzi takich jak Google Tag Manager, Google Analytics czy Pixel Facebooka, aby monitorować ruch, zliczać konwersje oraz zbierać grupy remarketingowe! Zebrane dane pozwolą Ci dowiedzieć się więcej o użytkownikach i ich doświadczeniu z Twoją stroną, a także jeszcze lepiej dopasowywać reklamy.

Podpowiadamy: Śledź zdarzenia konwersji na swojej stronie, takie jak wypełnienie formularza, kliknięcie w numer telefonu czy adres mailowy. Te informacje umożliwią Ci monitorowanie skuteczności kampanii i pomogą poznać najbardziej wartościową grupę odbiorców – osoby, które są zainteresowane kontaktem z Twoją firmą.

Social Media – wykorzystaj ich potencjał

Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube… social media dla biur rachunkowych to nie tylko platforma komunikacji z klientami, ale również doskonała wizytówka Twojej działalności. Poprowadzone profesjonalnie i systematycznie media społecznościowe przynoszą efekty w postaci:

  • pozyskania nowych klientów,
  • zbudowania trwałych relacji z obecnymi klientami,
  • wzmocnienia wizerunku biura jako godnej zaufania, profesjonalnej firmy,
  • zwiększenie sprzedaży poprzez trafnie przygotowane kampanie, np. w Facebook Ads, Linkedin Ads.

Social media dla biur rachunkowych możesz prowadzić samodzielnie lub przekazać to zadanie ekspertom w tej branży, którzy wiedzą, jakie działania będą najbardziej efektywne. Stworzymy dla Twojego biura wielokanałową, przemyślaną strategię marketingową, która przyniesie mu nowe możliwości rozwoju! Wszystkie działania będą indywidualnie dopasowane do określonych przez Ciebie potrzeb biznesowych.

Jesteś zainteresowany tematem pozyskiwania klientów i zwiększenia sprzedaży usług rachunkowo-księgowych? Odwiedzaj systematycznie naszą Bazę wiedzy! W kolejnych tygodniach będziemy omawiać szczegółowo każdy z etapów tworzenia marketingowej strategii.

Skontaktuj się z nami

al. Zwycięstwa 96/98, Gdynia

+48 533 089... [zobacz] +48 533 089 400

office@taxmarketing.pl

Napisz do nas

Zapraszamy do Zadawania pytań poprzez formularz kontaktowy