Newsletter dla Klientów biura rachunkowego — czy warto?

Newsletter jest potężnym narzędziem, które pozwala docierać do potencjalnych klientów z ofertą biura rachunkowego. Pozwala on na efektywne komunikowanie się z nimi i pozyskiwanie zainteresowanych subskrybentów. Newsletter może być określany jako darmowa prenumerata polegająca na przesyłaniu najnowszych informacji, które mogą być także publikowane na stronie i w aktualnych promocjach. Czym jest newsletter? Co dają kampanie mailingowe?

Czym jest newsletter dla Klientów biura rachunkowego?

Newsletter to wiadomości e-mail, które wysyłane są systematycznie do określonej grupy odbiorców. Ich celem jest docieranie do potencjalnych klientów oraz nawiązywanie z nimi stałej komunikacji. Temat wiadomości musi być dostosowany do konkretnej branży, w jakiej się działa. Wysyłane wiadomości e-mail powinny dostarczać odbiorcom rzetelnych informacji, informować o nowych produktach, o aktualizacjach bloga firmowego i zmianach w biurze rachunkowym.

Na atrakcyjność newslettera wpływają niewątpliwie wartościowe treści i szata graficzna. Należy więc działać tak, aby odbiorcy mogli zaznajomić się i przyzwyczaić do formy wysyłanych wiadomości. Co istotne, spersonalizowane komunikaty powinny również trafiać do dotychczasowych konsumentów i kontrahentów. Odpowiednie zaplanowanie strategii email marketingowej przyniesie dobre wskaźniki konwersji w postaci większego zainteresowania oferowanymi usługami w biurze rachunkowym oraz nabyciem nowych klientów.

Jakie tematy mogą być poruszane w newsletterze dla Klientów biura rachunkowego?

Tworząc newsletter pamiętaj o tym, że musi on trafiać do konkretnego odbiorcy. Oznacza to, że przede wszystkim trzeba przygotować odpowiednią listę mailingową, zadbać o przejrzysty układ graficzny i nie ograniczyć do minimum zbyt długie treści. Przydatny w tym celu okazuje się content marketing, który pozwala na zwiększenie sprzedaży i szybsze dotarcie do potencjalnego klienta.

W temacie wiadomości powinien zawierać się chwytliwy nagłówek, który sprawi, że odbiorca otworzy wiadomość, a następnie kliknie link. W treści można umieszczać między innymi porady rachunkowe, aktualności związane z rachunkowością, czy też informacje branżowe lub o wprowadzeniu nowych usług. Istotne jest to, aby dodać link, który przekieruje użytkownika do strony docelowej.

Jak zacząć wysyłać newsletter do Klientów?

Wysyłanie newslettera należy zacząć od wyboru odpowiedniego narzędzia, które automatyzuje cały proces. Ręczne wysyłanie niekiedy tysięcy wiadomości e-mail nie miałoby sensu, ponieważ zajmowałoby zbyt dużo czasu, który można by było przeznaczyć na zaplanowanie dobrej strategii e-mail marketingu.

Należy pamiętać także o tym, że tworzenie listy mailingowej również zajmuje czas. Subskrybentem może zostać klient, który wyrazi zgodę na newsletter podczas rejestracji konta lub użytkownik, który wejdzie na stronę internetową i np. dzięki okienku popup zostawi dane kontaktowe do siebie. Należy być jednak ostrożnym w wysyłaniu maili do osób, które nie wyraziły zgody na marketing. Dodatkowo w dolnej części wiadomości musi się znaleźć informacja o możliwości rezygnacji z subskrypcji.

Ostatnim etapem wysyłania newslettera jest zaplanowanie jego częstotliwości. Nie ma jednak jednego uniwersalnego sposobu. Niezbędne jest zbieranie danych i obserwowanie, kiedy odbiorcy najczęściej klikają w wiadomości i przechodzą do strony docelowej. W niektórych przypadkach może okazać się, że nawet codzienne wysyłanie wartościowych treści będzie skutkowało bardzo dobrymi wynikami. Z kolei w innym przypadku może to być tylko jedna wiadomość ze spersonalizowanym tematem na tydzień.

Jakie cechy powinien posiadać dobry newsletter?

Przede wszystkim newsletter powinien mieć stały szablon, w którym zmieniać się będzie tylko treść. Każdy odbiorca wiadomości przyzwyczaja się do wyglądu i struktury newslettera. Dobrą cechą jest także to, że posiada on wartość dodaną, czyli użytkownicy powinni otrzymywać coś w zamian za to, że się zapisali do subskrypcji. Mogą to być treści premium, rabaty, czy też poradniki albo informacje o promocjach z wyprzedzeniem. Warto także zadbać o zachęcającą szatę graficzną i stałą częstotliwość wysyłania wiadomości. Newsletter powinien także dobrze otwierać się na urządzeniach mobilnych, ponieważ w zdecydowanej większości użytkownicy korzystają właśnie ze smartfonów na co dzień.

Czy warto wysyłać newsletter do Klientów?

Newsletter to narzędzie, które umożliwia dostarczanie informacji potencjalnym klientom i dostosowanie stylu komunikacji do oczekiwań odbiorców. Zaletą mailingu firmowego jest budowanie grupy odbiorców, zainteresowanych tematyką na stronie lub ofertą firmy. To także bardzo dobre narzędzie do informowania o wszelkich nowościach, czy zmianach. Ponadto w ten sposób można budować świadomość marki oraz zaufanie do niej.

Największą wadą, jeśli chodzi o tworzenie newslettera, jest budowanie listy mailingowej i poświęcenie czasu na opracowaniu strategii e-mail marketingu. Nie da się ukryć, że to wszystko wymaga nieustannej kontroli, sprawdzania danych i wprowadzania ewentualnych zmian mających na celu optymalizację kampanii, aby przekładała się ona na lepszą konwersję. Patrząc jednak na zalety, wysiłek jest wart swojej ceny i niejedno biuro rachunkowe może czerpać ogromne korzyści z wysyłania newslettera.

Skontaktuj się z nami

al. Zwycięstwa 96/98, Gdynia

+48 533 089... [zobacz] +48 533 089 400

office@taxmarketing.pl

Napisz do nas

Zapraszamy do Zadawania pytań poprzez formularz kontaktowy