Webinar — czy księgowy powinien dzielić się wiedzą?

Webinar określany jest jako internetowe seminarium, które przeprowadza się w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem webcastowej technologii. Jego celem marketingowym jest ukryta i niewyrażona bezpośrednio intencja. Webinar księgowy pozwala wykładowcy lub przedstawicielowi firmy być w stałym kontakcie z odbiorcami i wchodzić w bezpośrednią interakcję z nimi. Ze względu na charakter webinaru podstawową formą prezentowania danego materiału szkoleniowego są prezentacje multimedialne w czasie rzeczywistym. Często jednak można spotkać się z dodatkowymi formami jak ćwiczenia szkoleniowe, czy artykuły eksperckie. Dlaczego organizacja webinaru powinna być istotna dla księgowych? Co daje użytkownikowi webinar księgowy?

Dlaczego księgowy powinien rozważyć prowadzenie webinaru?

Webinar księgowy jest świetnym narzędziem dla biura rachunkowego, ponieważ pozwala budować pozycję eksperta w branży i lidera na rynku. Nietrudno zauważyć, że dodatkowym plusem prowadzenia takich szkoleń w internecie będzie budowanie rozpoznawalności marki oraz zaufania do niej. Jednak rzetelna wiedza to nie wszystko. Webinar księgowy ma zachęcić do zapoznania się z ofertą biura rachunkowego i kontaktu celem lepszego poznania zagadnienia.

Interaktywne szkolenia online można wykorzystać do budowania bazy stałych odbiorców marki i treści przez nią przekazywanych. Internauci, którzy dowiadują się o webinarze na interesujący ich temat, chętnie w nim uczestniczą, ponieważ zyskują większą świadomość i wiedzę w danym zagadnieniu, a także na tematy związane z branżą. Prowadząc wykład, księgowy lub biuro rachunkowe stawia się w roli eksperta i zyskuje zaufanie odbiorców, odpowiadając jednocześnie na ich potrzeby i ciekawość.

Organizacja Webinaru — korzyści dla księgowych

Webinar księgowy daje możliwość prezentowania swojej wiedzy i umiejętności, które wykorzystywane są w codziennej pracy. Przekłada się to na budowanie silnych więzi z odbiorcami, którzy postrzegają księgowego jako godnego zaufania specjalistę. Na webinar księgowy można także zaprosić innego specjalistę z branży, co dodatkowo przedstawi biuro rachunkowe w dobrym świetle. Oczywiście podczas seminarium lub szkolenia online powinno się nawiązywać do oferowanych usług i produktów, ale nie w sposób nachalny. Dzięki temu można zaciekawić uczestników ofertą i tym samym zachęcić ich do skorzystania z niej. Organizacja webinaru to także świetna okazja do tego, aby księgowy mógł rozwijać swoje umiejętności w wystąpieniach oraz komunikacji z odbiorcami.

Organizacja Webinaru — wskazówki

Organizacja webinaru wbrew pozorom nie jest prostym zadaniem. Można to jednak opanować, stosując się do kilku ważnych wskazówek. Przede wszystkim istotny jest odpowiedni dobór tematu do grupy docelowej. Bardziej specjalistyczny content będzie dedykowany osobom, które mają już większą wiedzę w zakresie rachunkowości. Kolejnym etapem jest zaplanowanie wydarzenia i jego promocja, np. w social mediach, gdzie będzie udostępniany landing page do zapisów.

Webinar księgowy nie może się także odbyć od dobrej i wartościowej treści, która zostanie zgrabnie zapakowana w prezentację, którą łatwo będzie można odczytać. Gdy dojdzie już do zaplanowanego wydarzenia, istotne jest to, aby część czasu poświęcać na interakcję z odbiorcami, co pozwoli budować ich zaangażowanie, poprzez możliwość zadawania pytań. Po webinarze warto także rozesłać jego podsumowanie wraz z materiałami dla uczestników. Dzięki temu będą oni mieli stały dostęp do przekazanej im wiedzy.

Skontaktuj się z nami

al. Zwycięstwa 96/98, Gdynia

+48 533 089... [zobacz] +48 533 089 400

office@taxmarketing.pl

Napisz do nas

Zapraszamy do Zadawania pytań poprzez formularz kontaktowy