Marketing osobisty — jak wykorzystać personal branding w biurze rachunkowym?

Większość osób kojarzy pojęcie marki osobistej z ludźmi znanymi i cenionymi na świecie. Przykładem może być Bill Gates, czy Elon Musk, jednak określenie to pasuje praktycznie do wszystkich, którzy chcą budować swój wizerunek i świadomie kierować swoją karierą albo rozwojem zawodowym. Co więc warto wiedzieć o budowaniu marki osobistej? Czym jest branding osobisty?

Co to jest personal branding?

Personal branding jest strategią marketingową, która pozwala budować spójny wizerunek i przedstawiać go odbiorcom. Pojęcie strategii marketingowej może wybrzmiewać nieco poważnie, ale w rzeczywistości nie dotyczy tylko i wyłącznie osób na najważniejszych stanowiskach w korporacjach. Błędne jest również przekonanie, że budowanie marki osobistej jest ważne tylko dla osób znanych, np. dla celebrytów, czy polityków.

Personal branding jest dla każdego, kto dba o swoją karierę zawodową. Bardzo często markę osobistą wykorzystują studenci, osoby poszukujące nowej pracy, freelancerzy, którzy chcą się wybić na rynku i dotrzeć do potencjalnych klientów, czy też osoby na kluczowych stanowiskach w firmach. Łączy ich wszystkich to, że chcą oni zbudować swoją reputację na rynku pracy i być rozpoznawalnym w swojej branży.

Marketing osobisty biur rachunkowych i innych przedsiębiorstw pozwala przede wszystkim wyróżnić się z tłumu i pokonać konkurencję swoim profesjonalizmem, czego efektem może być większa liczba klientów. Jeśli zyska się renomę, to nawet wysoka cena oferowanych usług nie będzie na głównym planie. Klienci będą w stanie zapłacić więcej za jakość, historię i autentyczność, które kryją się za marką osobistą.

Fundamenty marki osobistej

Każdy, komu zależy na budowaniu silnej marki osobistej w mediach społecznościowych, czy to w innej sferze, powinien na początku sformułować strategię działania. Trzeba więc przeprowadzić dokładną analizę siebie, swoich umiejętności, wad i zalet, cech osobowości. Warto skorzystać wtedy z pomocy specjalisty, który niewątpliwie pomoże obrać strategię adekwatną do zamierzonego celu.

Po obraniu grupy docelowej i sposobu komunikacji należy zacząć działać. Ważne, żeby te działania były autentyczne i swobodne. Wizytówką każdej firmy powinna być osoba, która lubi to, co robi, ma odpowiednią wiedzę i systematycznie się dokształca. Idealny wydaje się więc właściciel biura rachunkowego, którego osoba wpływa pozytywnie nie tylko na relacje biznesowe, ale także na kontakty społeczne z pracownikami. Należy pamiętać, że marketing osobisty pozwala osiągnąć zamierzone efekty tylko wtedy, gdy wkłada się w niego ciężką pracę.

Silna marka osobista – narzędzia, które można wykorzystać

Tworzenie efektywnej strategii personal brandingu opiera się w dzisiejszych czasach głównie na działaniach w internecie. Świetnymi narzędziami do tego celu są media społecznościowe, strona internetowa, która będzie wizytówką firmy lub blog, który pozwoli przedstawić firmę, jako eksperta w swojej branży.

Biuro rachunkowe może efektywnie promować swoje usługi lub wchodzić w interakcje z potencjalnymi klientami poprzez social media. Dzięki możliwości bezpośredniej komunikacji można zbudować zaufanie do marki. Strona internetowa, która będzie wizytówką firmy sprawi, że klienci będą wiedzieć, z jakich usług mogą skorzystać i co na tym zyskają. Blog to z kolei świetne narzędzie do tego, aby dany brand był postrzegany jako ekspert w swojej branży. Klienci, mając świadomość, że marka jest specjalistą w tym, co robi, a na dodatek publikuje artykuły odpowiadające ich potrzebom, chętniej będą korzystać z jej usług.

Cechy personal brandingu w biurze rachunkowym

Jak już zostało to wcześniej wspomniane, niezwykle istotnym aspektem budowania marki osobistej jest przejrzystość i autentyczność prowadzonych działań. Oczywiście, żeby wyróżnić się w tłumie, należy znaleźć swoją unikalną cechę, która pozwoli wzbudzić pozytywne emocje w odbiorcach. Dzięki temu, że biuro rachunkowe będzie wyróżniać się na tle konkurencji, można odbiorcom zaproponować coś innego, co będą mogli uzyskać tylko od konkretnej firmy.

Cecha, która będzie oferowana potencjalnym klientom, powinna być dla nich użyteczna i przydatna. Tym właśnie wzbudzi się ich zainteresowanie. Marka odbierana jako silna to taka, która ma wpływ na życie innych ludzi. Warto także pamiętać o tym, że konkurencja nie śpi. Do osiągnięcia sukcesu niezbędne jest nieustanne samodoskonalenie się i umiejętność dostosowania do potrzeb rynku.

Dlaczego biuro rachunkowe może na tym skorzystać?

Personal branding w biurze rachunkowym to rozwiązanie, które może przynieść wiele korzyści. Z pewnością, dzięki dobrze opracowanej strategii komunikacji i budowania marki osobistej, można dotrzeć do szerszego grona odbiorców. To z kolei może przełożyć się na nowe współprace z potencjalnymi klientami, a także zbudowanie świadomości marki. Efektem będą zyski z prowadzonej działalności. Ponadto aktualni klienci będą mogli dalej polecać usługi biura rachunkowego, co dodatkowo buduje jego renomę na rynku, a produkty staną się bardziej pożądane przez kontrahentów.

Skontaktuj się z nami

al. Zwycięstwa 96/98, Gdynia

+48 533 089... [zobacz] +48 533 089 400

office@taxmarketing.pl

Napisz do nas

Zapraszamy do Zadawania pytań poprzez formularz kontaktowy