Logo biura rachunkowego – forma graficzna czy stylizowany napis?
2 lutego 2023
Logo naszej działalności jest pierwszym elementem, który zapisze się w podświadomości naszego odbiorcy. Zanim jeszcze mamy szansę wykazać się czynami (czy choćby przedstawić swoją ofertę w Internecie), to właśnie ono wraz z nazwą naszej firmy o nas świadczy.
Co ma czuć i myśleć Klient, patrząc na nasze logo? Jakie informacje chcemy przekazać i jaką wartość chcemy obiecać? Warto poświęcić czas na zastanowienie się nad tymi kwestiami i przedstawić naszą wizję profesjonalnemu grafikowi, który wcieli ją w życie.
Logo dla biura rachunkowego – na co zwracają uwagę Klienci?
Biur księgowych jest wiele – wystarczy rozejrzeć się po najbliższej okolicy. Jednak czy ich logo zachęca do kontaktu, czy raczej ginie w gąszczu innych? Najczęściej to drugie.
Dobre logo dla biura rachunkowego to takie, które się wyróżnia, ale jednocześnie nadal zachowuje prostotę i schludność – bo to właśnie tych cech u księgowych szukają Klienci.
Logo biura rachunkowego – kolorystyka
Ciemny, stonowany kolor będzie kojarzył się z solidnością, powagą i bezpieczeństwem. Dla nadania logo cech elegancji lub prestiżu, warto sięgnąć po złote lub brązowe barwy.
Mimo wszystko nie należy się jednak ograniczać – logo powinno być przede wszystkim dopasowane do specyfiki naszego biura oraz do naszych Klientów. Warto więc korzystać z całej palety barw i wybierać również te unikatowe – mogą być świetnym sposobem na zaakcentowanie naszej innowacyjności na rynku.
Projekt logo dla biura rachunkowego – rodzaje
Skoro już wiemy, że logo musi być odbiciem charakteru i misji naszej działalności, należy zastanowić się, jak chcemy wyrazić swoje najlepsze cechy. Do wyboru mamy sygnet (grafikę), logotyp (tekst logo, nazwa firmy) lub zestawienie obu tych elementów.
Czy biuro rachunkowe potrzebuje sygnetu?
Jeśli nazwa naszego biura jest wystarczająco silna, może być naszym symbolem. W innym wypadku warto rozważyć obrazowe przedstawienie swojej firmy – sygnet uzupełnia nazwę tam, gdzie ona nie wystarcza.
Przy wyborze sygnetu uważajmy na tak wszechobecne motywy, jak wykresy słupkowe, otwarta księga czy sowa. Jeśli nie mamy na ich zastosowanie wyjątkowej wizji, mogą sprawić, że zginiemy w tłumie i będziemy kojarzyć się ze starymi systemami księgowymi.
Nowoczesne biuro rachunkowe komunikuje swoją otwartość na zmiany za pomocą zabawy formami geometrycznymi oraz matematycznymi symbolami.
Taki projekt warto zlecić profesjonalnej agencji marketingowej specjalizującej się w branży księgowej. Zadba ona również o to, by nasze logo prezentowało się dobrze na każdej powierzchni i w każdej przestrzeni – zarówno na ścianie w biurze, jak i na długopisie firmowym.
Czy biuro rachunkowe potrzebuje logotyp?
Odpowiednio zaprojektowany logotyp przekaże pierwsze dane o naszym biurze Klientowi. Jest też zgrabnym ujęciem naszej nazwy, dzięki czemu wyraźniej pokazuje, co mamy przez nią na myśli.
Logotyp powinien być spójny z sygnetem i wzajemnie się z nim uzupełniać. Jeśli mamy już ugruntowaną pozycję na rynku, warto, by logotypem było nasze imię i nazwisko – samo w sobie będzie się kojarzyć z fachową księgowością.
Możemy też postawić na kaligraficzny krój pisma. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie w przypadku pań księgowych. Eleganckie i staranne pismo w logotypie podkreśli naszą sumienność, szczegółowość, a także ciepło, którego tak często wśród księgowych szukają Klienci.
Należy jednak pamiętać, by font był maksymalnie czytelny i nie zawierał zbyt wielu ozdobników. Logo może być eksponowane zarówno na małych akcydensach (pieczątki, wizytówki), jak i wielkich powierzchniach reklamowych (banery, billboardy), więc czytelność stanowi tu kluczową rolę.