Blog księgowy — o czym pisać i jak prowadzić?

Mimo że blog firmowy nie jest żadnym nowym pomysłem, to wiele firm nadal kwestionuje zasadność jego posiadania, choć w mniejszym stopniu, niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Sytuacja jednak stale się zmienia, ponieważ coraz większą popularnością cieszy się content marketing. Tworzenie wartościowych i merytorycznych treści dla swoich odbiorców niesie ze sobą wiele korzyści, w tym między innymi budowanie świadomości marki i większe przychody z prowadzonej działalności. Czy warto prowadzić bloga księgowego? Jak wprowadzać wartościowy content na stronę?

Księgowość w internecie — czy warto prowadzić blog?

Firma powinna istnieć w sieci, aby mogła docierać do nowych klientów ze swoją ofertą, a w szczególności do tych, którzy informacji szukają głównie w internecie. W związku z tym firmy coraz częściej decydują się na to, aby prowadzić swojego bloga, na którym będą zamieszczać nie tylko specjalistyczne artykuły, ale także przedstawią, w jaki sposób funkcjonuje marka.

Prowadzenie bloga firmowego daje możliwość wykorzystania nowych metod komunikacji z potencjalnymi oraz obecnymi klientami. Dzięki wchodzeniu w dyskusje z czytelnikami można pokazać osobowość i autentyczność marki, a relacje zyskują charakter osobistej więzi. Kampanie marketingowe, których strategie oparte są na treściach na blogu, wpływają pozytywnie na wizerunek firmy, ale tylko wtedy, gdy są one publikowane systematycznie i mają wartość dla odbiorców.

Księgowa i pisanie — jak wprowadzić wartościowy content na stronę?

W czasach content marketingu regularne publikacje pozwalają wypromować firmę i budować świadomość marki. Nie wystarczy już tylko mieć samych informacji w zakładce „o nas”, nawet jeśli cały czas są aktualne. Gdy odbiorcy zobaczą, że na stronie nic się nie dzieje, to szybko zrozumieją, że szkoda czasu, aby ją odwiedzać. W ten sposób trudniej będzie utrzymać i rozbudowywać grono odbiorców treści. Ponadto informacje dotyczących nowych towarów czy usług będą docierać do mniejszej liczby użytkowników, co przełoży się na mniejsze zyski.

Strona internetowa bez aktualizacji jest na dodatek gorzej postrzegana przez Google. Jeśli wyszukiwarka zobaczy, że w serwisie pojawiają się sporadyczne treści, które nie są rozbudowane i chętnie czytane przez odbiorców, to będzie to sygnał dla niej, że nie jest ona interesująca i się nie rozwija. Dlatego też content na stronę powinien być wprowadzany regularnie i mieć wysoką wartość merytoryczną.

O czym chcą czytać klienci? Informacje w artykule, styl i rodzaj treści

Istotną kwestią związaną z prowadzeniem bloga księgowego jest język komunikacji z odbiorcami. Wiadomo, że przepisy prawa skarbowego i podatkowego napisane są zawiłym językiem, który dla wielu osób nie jest zrozumiały. Dlatego warto przede wszystkim pisać przyjaźnie, jasno i czytelnie. Każdy artykuł powinien być także podzielony na odpowiednie sekcje, aby był on przejrzysty. W artykule warto dodawać pogrubienia, którymi będą oznaczane najważniejsze informacje w treści.

Oczywiście, jeśli blog będzie kierowany także do specjalistów lub osób bardziej zaznajomionych z prawem skarbowym i podatkami, można stosować branżową terminologię, ponieważ teksty będą dla takich odbiorców zrozumiałe. Dlatego też istotne jest to, aby już na samym początku określić grupę docelową, do której będą kierowane artykuły. Jeśli chodzi o tematy, to z pewnością należy poruszać te, które są aktualne. Mogą to być treści o podatku, sposobach rozliczania działalności gospodarczej, czy też w okolicach początku nowego roku, o rozliczeniach PIT.

Przykładowe tematy blogowe — podatki, firmy i zarobki

Prowadzenie bloga księgowego pozwala na wykazanie się kreatywnością. Tematów, które są powiązane albo zahaczają o księgowość, jest cała masa. Można więc opracować takie tematy, jak np.:

  • Jak zaksięgować operacje gospodarcze w spółce z o.o.?
  • Kto musi płacić podatek od nieruchomości?
  • W jakich przypadkach umowa może być uznana za fakturę VAT?
  • Czy możliwa jest wsteczna korekta stawek amortyzacyjnych?

To tylko kilka przykładów, ale można ich opracować zdecydowanie więcej i opublikować na swoim blogu.

Skontaktuj się z nami

al. Zwycięstwa 96/98, Gdynia

+48 533 089... [zobacz] +48 533 089 400

office@taxmarketing.pl

Napisz do nas

Zapraszamy do Zadawania pytań poprzez formularz kontaktowy