Rynek usług księgowych – jak się wyróżnić?

Branża księgowa to stale rozwijający się sektor gospodarki, którą charakteryzują – dynamiczność oraz konkurencyjność. Jakość świadczonych usług w biurach rachunkowych determinuje właścicieli biur do poszukiwania coraz nowszych rozwiązań, które pozwolą na podniesienie poziomu usług i wyróżnienie się na rynku w celu przyciągnięcia nowych klientów.

Sam w sobie rynek usług księgowych dyktuje dość ciężkie warunki, gdyż oprócz wiedzy specjalistycznej wymaga również znajomości prawa i umiejętności adaptacji do zmieniających się przepisów z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb klientów. Rynek księgowy odznacza się szeregiem usług świadczonych z zakresu:

  • prowadzenia ksiąg rachunkowych,
  • doradztwa podatkowego,
  • oraz innych usług finansowych.

Obecna sytuacja na rynku usług księgowych

Stale zwiększająca się liczba księgowych i biur rachunkowych w Polsce sprawia, że klienci oprócz wysokich kompetencji oraz jakości usług szukają przede wszystkim doradców podatkowych, którzy pomogą zweryfikować aktualne prawo podatkowe i wyjdą z inicjatywą kompleksowego wsparcia w zarządzaniu finansami i rozwoju biznesu.

W branży rachunkowej możemy zauważyć dominujące trendy, które prędzej czy później zdecydują o wypracowaniu pozycji rynkowej wśród większości biur rachunkowych.

  • Digitalizacja biur rachunkowych – zdalne konsultacje ułatwiają komunikację z klientami, którzy mają możliwość składania drogą cyfrową m.in. faktur oraz wniosków.
  • Zautomatyzowanie procesów księgowych – całkowicie elektroniczna i zautomatyzowana księgowość pozwala sprawniej obsługiwać Klientów.
  • Doradztwo strategiczne – pomaga przedsiębiorcom zwiększyć dochody prowadzonego biznesu.

Unikalna oferta w sektorze rachunkowym

Jednym ze sposobów na wyróżnienie biura wśród rosnącej konkurencji może być wyspecjalizowanie się w konkretnych dziedzinach takich jak:

  • księgowość dla przedsiębiorców z określonej branży,
  • ekspertyza w obszarze podatków lub rachunkowości międzynarodowej.

Dodatkowo personalizacja usług poprzez indywidualne podejście oraz dostosowanie oferty do specyfiki działalności Klientów pomoże zwiększyć ich satysfakcję z usług, oraz lojalność wobec biura.

Automatyzacja i cyberbezpieczeństwo

Postępująca cyfryzacja to zjawisko powszechnie występujące w segmencie finansowym. Przykładowo za pomocą e-Urządu Skarbowego oraz portalu PUESC wraz z rozpoczęciem 2024 r. można składać elektronicznie wnioski o wydanie:

  • wiążących informacji stawkowych (WIS),
  • wydanie wiążących informacji akcyzowych (WIA),
  • wiążących informacji o pochodzeniu (WIP).

W połączeniu z automatyzacją procesów przyspiesza to znacznie obsługę Klientów, ale również stwarza szereg zagrożeń z wyciekami danych na czele, które w czasach zaostrzonej ochrony danych osobowych RODO mogą mieć rażące dla biur rachunkowych konsekwencje. Dlatego też istotne jest zadbanie o odpowiednie zabezpieczenia, które dodatkowo zwiększą zaufanie Klientów do biura.

Edukacja Klientów w zakresie finansów

Jedynym ze sposobów na wyróżnienie biura wśród rosnącej konkurencji może być edukacja Klientów z zakresu zarządzania finansami. Jest to metoda szczególnie polecana dla małych biur mających trudności ze znalezieniem nowych zleceń, w skład której wchodzą takie praktyki jak:

  • Publikowanie artykułów i poradników na temat rachunkowości i podatków
    Decydując się na wprowadzenie cyklicznych publikacji o tematyce bezpośrednio powiązanej z usługami księgowymi, biuro rozpoczyna budowanie solidnej marki charakteryzującej się ekspercką wiedzą, a to z kolei pozwoli na pozyskanie Klientów.
  • Organizacja webinarów oraz szkoleń i kursów
    Oprócz wartości merytorycznych przekazywanych przez prelegentów pozwala bezpośrednio komunikować się z potencjalnymi Klientami.
  • Aktywne informowanie o zmianach prawnych i podatkowych
    Stałe informowanie o tym, jakie obowiązki mają pracodawcy oraz przedsiębiorcy z tytułu zmieniających się przepisów mogą wyróżnić biuro na tle konkurencji.

Podsumowanie

Odpowiadając na pytanie – jak się wyróżnić na rynku? – należy przede wszystkim postawić na budowę solidnej marki w oparciu o personalizację usług i wykorzystanie nowych technologii. Pozwoli to zwrócić uwagę wymagających, a w późniejszym terminie również zagranicznych Klientów.

Dodatkowo włączenie do oferty prowadzenia księgowości w ramach outsourcingu dla małych i średnich przedsiębiorstw to bardzo dobry sposób na powiększenie bazy Klientów i w efekcie rozwój biura na lokalnym, jak i międzynarodowym rynku.

Skontaktuj się z nami

al. Zwycięstwa 96/98, Gdynia

+48 533 089... [zobacz] +48 533 089 400

office@taxmarketing.pl

Napisz do nas

Zapraszamy do Zadawania pytań poprzez formularz kontaktowy