Jak budować autorytet w branży księgowej przez Content Marketing?

Stale rozwijająca się branża księgowa wymaga od biur rachunkowych poszukiwania coraz to nowszych metod na zdobywanie zaufania Klientów. Skrupulatne budowanie autorytetu w sektorze księgowości jest jednym ze sposobów na ugruntowanie swojej pozycji na samym szczycie biur rachunkowych.

Jak zatem sprawić, aby to właśnie Twoje biuro rachunkowe stało się autorytetem w branży księgowej? Wieloletnie doświadczenie, automatyzacja procesów i ekspercka wiedza to solidne fundamenty pod budowę autorytetu. W celu stworzenia na nich renomowanego biura rachunkowego potrzebujesz przede wszystkim zaprawy najwyższej jakości, jaką jest content marketing.

Czym charakteryzuje się branża księgowa?

Branża księgowa jest unikalna, a zarazem bardzo wymagająca ze względu na:

  • rygorystyczne regulacje prawne,
  • stale zmieniające się przepisy,
  • wymagania dotyczące jakości świadczonych usług,
  • konieczność ciągłego aktualizowania wiedzy.

Zawód księgowego wymaga bycia na bieżąco ze zmieniającymi się przepisami podatkowymi, rachunkowymi, czy też finansowymi. Klientom korzystającym z usług biur rachunkowych zależy przede wszystkim na transparentnej i terminowej księgowości zgodnie z obowiązującym prawem. Dlatego też zwiększenie zaufania Klientów poprzez gwarancję bezpieczeństwa i poufności informacji finansowych jest absolutnym priorytetem podczas prowadzenia biura rachunkowego.

Podstawy content marketingu dla biura rachunkowego

Content marketing jest niczym innym, jak tworzeniem i dostarczaniem wartościowych treści do określonej grupy odbiorców, celem przyciągnięcia ich uwagi do Twojego biura rachunkowego. Content marketing to również idealny sposób na edukowanie Klientów i wspieranie ich w zrozumieniu, jak biura rachunkowe funkcjonują i w czym mogą ich wspomóc tudzież wyręczyć.

Taka wiedza zwiększy ich świadomość i sprawi, że spośród biur rachunkowych dostępnych na rynku wybiorą właśnie Twoje. Oprócz tego kompleksowo zaopiekowany Klient zarówno od strony merytorycznej, jak i usługowej chętnie poleci innym usługi Twojego biura rachunkowego (to jest moment, w którym do akcji wkracza siła marketingu szeptanego, który jest jednym z nieodłącznych elementów budowania autorytetu w branży).

Jakie cele content marketingu w księgowości możemy wyróżnić?

Edukacja Udostępnianie informacji na temat nowych przepisów i najlepszych praktyk zarządzania finansami.
ZaufaniePokazanie kompetencji poprzez wysoce merytoryczne treści.
PozycjonowanieDostarczanie treści, które wyróżnią Twoje biuro rachunkowe na tle konkurencji.
LojalnośćZwiększenie zaangażowania Klientów i budowanie relacji poprzez regularne informowanie ich o ważnych zmianach i nowych trendach w branży.
Promocja usługPrzedstawienie korzyści płynących ze specjalistycznych usług księgowych.

Rodzaje treści, które z powodzeniem wykorzystasz w swoim biurze rachunkowym

Biura rachunkowe docierają do potencjalnych Klientów na wiele sposobów. Tworzenie różnorodnych i angażujących treści zarówno tekstowych, graficznych, jak i wideo może z powodzeniem ugruntować Twoją pozycję na rynku.

BlogBlog jest idealnym miejscem na publikowanie różnego rodzaju poradników związanych z zarządzaniem finansami i najlepszymi praktykami księgowymi oraz informacji, chociażby na temat zmian w przepisach wprowadzanych przez Ministerstwo Finansów.
NewsletteryIdealna metoda na dzielenie się nowinkami z branży księgowej (przykładowo najnowsze komunikaty, jakie przekazuje dyrektor zarządzająca Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych), przypominaniu o nadchodzących terminach rozliczeń oraz obowiązkach podatkowych.
Treści na media społecznościowe i materiały wideoWszelkiego rodzaju infografiki, krótkie posty oraz filmiki, dzięki którym nawiążesz relację z Klientami i zwiększysz ich zaangażowanie.

Angażujący content biur rachunkowych — przykłady

Angażujące treści biur rachunkowych przybierają różne formy. Interesujące artykuły tematyczne (przykładowo branża budowlana, beauty, czy e-commerce), poruszanie bieżących zagadnień, czy chociażby przykładowe case study przedstawiające pozytywny wpływ działalności biur rachunkowych na rozwój firm to skuteczny sposób na pozyskanie lojalnego Klienta.

Z kolei wszelkiego rodzaju krótkie chwytliwe treści i interaktywne quizy udostępniane za pomocą mediów społecznościowych to świetny sposób na zaangażowanie Klientów poprzez zabawę i jednoczesną możliwość weryfikacji wiedzy w zakresie księgowości (np. jak na przestrzeni lat zmieniało się prawo podatkowe).

Dlaczego biura rachunkowe powinny postawić na content marketing?

Content marketing odgrywa kluczową rolę w budowaniu autorytetu biur rachunkowych. Zastanawiasz się nad urozmaiceniem swojej działalności o merytoryczne treści? Stawiając na content marketing, doświadczysz szeregu korzyści, w tym:

  • Zwiększenia widoczności w branży i pośród potencjalnych Klientów.
  • Ugruntowania pozycji eksperta poprzez dzielenie się fachową wiedzą.
  • Budowania długotrwałych relacji z klientami dzięki regularnemu dostarczaniu wartościowych treści.

Zaplanujmy to razem!

Wyróżnij się na tle pozostałych biur rachunkowych i sprawdź naszą ofertę content marketingu dla sektora księgowości. W razie jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy do kontaktu – odpowiemy na wszelkie nurtujące Cię pytania i przedstawimy szczegółową ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Możesz na nas liczyć! 

 

Skontaktuj się z nami

al. Zwycięstwa 96/98, Gdynia

+48 533 089... [zobacz] +48 533 089 400

office@taxmarketing.pl

Napisz do nas

Zapraszamy do Zadawania pytań poprzez formularz kontaktowy