Jak budować autorytet w branży księgowej przez Content Marketing?
5 maja 2024
Stale rozwijająca się branża księgowa wymaga od biur rachunkowych poszukiwania coraz to nowszych metod na zdobywanie zaufania Klientów. Skrupulatne budowanie autorytetu w sektorze księgowości jest jednym ze sposobów na ugruntowanie swojej pozycji na samym szczycie biur rachunkowych.
Jak zatem sprawić, aby to właśnie Twoje biuro rachunkowe stało się autorytetem w branży księgowej? Wieloletnie doświadczenie, automatyzacja procesów i ekspercka wiedza to solidne fundamenty pod budowę autorytetu. W celu stworzenia na nich renomowanego biura rachunkowego potrzebujesz przede wszystkim zaprawy najwyższej jakości, jaką jest content marketing.
Czym charakteryzuje się branża księgowa?
Branża księgowa jest unikalna, a zarazem bardzo wymagająca ze względu na:
- rygorystyczne regulacje prawne,
- stale zmieniające się przepisy,
- wymagania dotyczące jakości świadczonych usług,
- konieczność ciągłego aktualizowania wiedzy.
Zawód księgowego wymaga bycia na bieżąco ze zmieniającymi się przepisami podatkowymi, rachunkowymi, czy też finansowymi. Klientom korzystającym z usług biur rachunkowych zależy przede wszystkim na transparentnej i terminowej księgowości zgodnie z obowiązującym prawem. Dlatego też zwiększenie zaufania Klientów poprzez gwarancję bezpieczeństwa i poufności informacji finansowych jest absolutnym priorytetem podczas prowadzenia biura rachunkowego.
Podstawy content marketingu dla biura rachunkowego
Content marketing jest niczym innym, jak tworzeniem i dostarczaniem wartościowych treści do określonej grupy odbiorców, celem przyciągnięcia ich uwagi do Twojego biura rachunkowego. Content marketing to również idealny sposób na edukowanie Klientów i wspieranie ich w zrozumieniu, jak biura rachunkowe funkcjonują i w czym mogą ich wspomóc tudzież wyręczyć.
Taka wiedza zwiększy ich świadomość i sprawi, że spośród biur rachunkowych dostępnych na rynku wybiorą właśnie Twoje. Oprócz tego kompleksowo zaopiekowany Klient zarówno od strony merytorycznej, jak i usługowej chętnie poleci innym usługi Twojego biura rachunkowego (to jest moment, w którym do akcji wkracza siła marketingu szeptanego, który jest jednym z nieodłącznych elementów budowania autorytetu w branży).
Jakie cele content marketingu w księgowości możemy wyróżnić?
Edukacja | Udostępnianie informacji na temat nowych przepisów i najlepszych praktyk zarządzania finansami. |
Zaufanie | Pokazanie kompetencji poprzez wysoce merytoryczne treści. |
Pozycjonowanie | Dostarczanie treści, które wyróżnią Twoje biuro rachunkowe na tle konkurencji. |
Lojalność | Zwiększenie zaangażowania Klientów i budowanie relacji poprzez regularne informowanie ich o ważnych zmianach i nowych trendach w branży. |
Promocja usług | Przedstawienie korzyści płynących ze specjalistycznych usług księgowych. |
Rodzaje treści, które z powodzeniem wykorzystasz w swoim biurze rachunkowym
Biura rachunkowe docierają do potencjalnych Klientów na wiele sposobów. Tworzenie różnorodnych i angażujących treści zarówno tekstowych, graficznych, jak i wideo może z powodzeniem ugruntować Twoją pozycję na rynku.
Blog | Blog jest idealnym miejscem na publikowanie różnego rodzaju poradników związanych z zarządzaniem finansami i najlepszymi praktykami księgowymi oraz informacji, chociażby na temat zmian w przepisach wprowadzanych przez Ministerstwo Finansów. |
Newslettery | Idealna metoda na dzielenie się nowinkami z branży księgowej (przykładowo najnowsze komunikaty, jakie przekazuje dyrektor zarządzająca Ogólnopolskiej Sieci Certyfikowanych Biur Rachunkowych), przypominaniu o nadchodzących terminach rozliczeń oraz obowiązkach podatkowych. |
Treści na media społecznościowe i materiały wideo | Wszelkiego rodzaju infografiki, krótkie posty oraz filmiki, dzięki którym nawiążesz relację z Klientami i zwiększysz ich zaangażowanie. |
Angażujący content biur rachunkowych — przykłady
Angażujące treści biur rachunkowych przybierają różne formy. Interesujące artykuły tematyczne (przykładowo branża budowlana, beauty, czy e-commerce), poruszanie bieżących zagadnień, czy chociażby przykładowe case study przedstawiające pozytywny wpływ działalności biur rachunkowych na rozwój firm to skuteczny sposób na pozyskanie lojalnego Klienta.
Z kolei wszelkiego rodzaju krótkie chwytliwe treści i interaktywne quizy udostępniane za pomocą mediów społecznościowych to świetny sposób na zaangażowanie Klientów poprzez zabawę i jednoczesną możliwość weryfikacji wiedzy w zakresie księgowości (np. jak na przestrzeni lat zmieniało się prawo podatkowe).
Dlaczego biura rachunkowe powinny postawić na content marketing?
Content marketing odgrywa kluczową rolę w budowaniu autorytetu biur rachunkowych. Zastanawiasz się nad urozmaiceniem swojej działalności o merytoryczne treści? Stawiając na content marketing, doświadczysz szeregu korzyści, w tym:
- Zwiększenia widoczności w branży i pośród potencjalnych Klientów.
- Ugruntowania pozycji eksperta poprzez dzielenie się fachową wiedzą.
- Budowania długotrwałych relacji z klientami dzięki regularnemu dostarczaniu wartościowych treści.
Zaplanujmy to razem!
Wyróżnij się na tle pozostałych biur rachunkowych i sprawdź naszą ofertę content marketingu dla sektora księgowości. W razie jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy do kontaktu – odpowiemy na wszelkie nurtujące Cię pytania i przedstawimy szczegółową ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.
Możesz na nas liczyć!