Nazwa dla biura rachunkowego – zaplanuj dobrze marketing od samego początku!

Księgowość to branża niezwykle konkurencyjna. W planowaniu strategii dotarcia do Klientów można jednak już na starcie wyróżnić się z tłumu i przyciągnąć do siebie ludzi. Umożliwia nam to nasza nazwa. Dobra nazwa firmy to dobry początek. Będzie to nasza pierwsza wizytówka i zostanie z nami na bardzo długo, warto zatem poświęcić czas na przemyślenie, jaka ma być i co ma mówić o nas i naszych usługach potencjalnym Klientom.

Nazwa biura rachunkowego – dlaczego to takie ważne?

Zadbanie o dobrą nazwę zaprocentuje błyskawicznie – będzie ona wywoływać pozytywne emocje i skojarzenia u naszych odbiorców. Dzięki niej będzie nam łatwiej się z nimi komunikować i budować skuteczną identyfikację naszej firmy. Dobra nazwa będzie wzbudzać zaufanie i zachęcać do współpracy. Za jej pomocą mamy również szansę przybliżyć swoją ideę potencjalnemu Klientowi, a nawet go zaintrygować.

Odpowiednia nazwa niesie też ze sobą szereg praktycznych korzyści. Ktoś, kto miał pierwszą styczność z naszym biurem – przejeżdżając obok, widząc naszą stronę Internetową lub profil na Facebooku – może mieć problem z powrotem lub powiedzeniem o nas swoim znajomym, jeśli nie będzie w stanie zapamiętać nazwy. Nie pamiętając nazwy, w konsekwencji zapomina się o marce. Niezwykle istotne jest więc, by była chwytliwa i unikatowa. Wtedy Klientom łatwo jest też polecać ją innym.

Dzięki tym wszystkim elementom dobra nazwa naszego biura rachunkowego będzie skutecznie obniżać koszty związane z jego promocją.

Czym kierować się przy wyborze nazwy dla biura rachunkowego?

Jak już wspomnieliśmy, nazwa naszego biura powinna nas odróżniać od konkurencji. Warto zatem zastanowić się nad naszymi największymi atutami i tym, co nas wyróżnia. Może to niesamowita szczegółowość? Może niezwykle przyjemna atmosfera i inteligentny humor? A może prawdziwa pasja, dzięki której inni ludzie będą mogli spojrzeć na księgowość w inny sposób? Niezależnie w jaki sposób wyjdziemy poza szablon, nasza nazwa musi wciąż wzbudzać zaufanie i mówić o profesjonalizmie.

Nazwa nie musi mówić wprost o tym, czym się zajmujemy. Może do tego pośrednio nawiązywać. Najważniejsze jest jednak to, by była krótka, łatwa do wymówienia i zapamiętania oraz przykuwająca uwagę. Jeśli zadbamy o te podstawowe elementy, szanse na to, że zainspirujemy ludzi do chęci poznania nas, znacznie wzrosną.

Jeśli mamy wyrobioną markę, warto jako nazwy użyć własnego imienia i nazwiska. W innym przypadku lepiej tego unikać.

Unikalna nazwa dla biura rachunkowego – czy naming wpływa na naszą widoczność w internecie?

Oryginalna nazwa przykuwa uwagę tak samo w świecie rzeczywistym, jak i w cyfrowym. Szukając biura rachunkowego w okolicy, potencjalny Klient z pewnością bardziej zainteresuje się tymi, których nazwa będzie u niego wywoływać pozytywne skojarzenia i odczucia. Będzie też dla niego łatwa do zapamiętania, by móc do niej później wrócić i zdecydować się na kontakt.

Przy wybieraniu odpowiedniej nazwy warto też pamiętać, że większość osób przed zdecydowaniem się na jakąś usługę lub produkt, sprawdza dziś opinie na ich temat w Internecie. Zapadająca w pamięć nazwa jest też znacznym ułatwieniem dla kogoś, kto chce wybadać, co inni mówią o naszej firmie albo jak prezentuje się ona w świecie wirtualnym. Adres jest trudny do zapamiętania, a księgowych wielu, zatem nasza nazwa powinna być niczym hasło, które można łatwo przywołać w pamięci i wpisać w wyszukiwarkę.

Czego powinno unikać biuro rachunkowe wybierając nazwę?

Tworząc nazwę dla biura rachunkowego łatwo wpaść w utarte schematy, czego owocem będzie nudna i nijaka nazwa. Zbytnia ostrożność może więc sprawić, że zginiemy w tłumie. Warto poświęcić czas, by nazwa naszego biura wprowadzała świeżość i zachęcała do zapoznania się z nami.

Lepiej unikać też końcówek „-X”, „-POL” – zwłaszcza, jeśli zamierzamy oferować księgowość online. Firmy z tą końcówką kojarzą się z czasami, kiedy co druga polska firma przyjmowała taką nazwę.

Warto również zwrócić uwagę na kwestie praktyczne i wybadać okolicę, czy jakaś firma nie posiada już pożądanej przez nas nazwy lub podobnej. Nazwanie naszego biura rachunkowego zajętą lub podobną nazwą może doprowadzić do licznych pomyłek – również urzędowych i pocztowych. A ostatnie, czego sobie życzymy w tej branży, to bałagan!

Czy potencjalny Klient kieruje się nazwą biur rachunkowych?

Usług księgowych jest na rynku wiele, kiedy jednak przyjrzymy się ich nazwom, możemy zauważyć, że większość brzmi bardzo podobnie i nijako. Czy mając do wyboru kilka biur rachunkowych w swojej okolicy, z czego tylko jedno wyróżnia się nazewnictwem, potencjalny Klient je wybierze? Jest na to duża szansa. A jeszcze większa, że to właśnie je najpierw sprawdzi.

Jeśli więc dobrą nazwą zachęcimy go do kontaktu, będziemy mieli szansę zaprezentować mu swoje inne walory zanim zrobi to nasza konkurencja.

Skontaktuj się z nami

al. Zwycięstwa 96/98, Gdynia

+48 533 089... [zobacz] +48 533 089 400

office@taxmarketing.pl

Napisz do nas

Zapraszamy do Zadawania pytań poprzez formularz kontaktowy