Jak rozwinąć biuro rachunkowe wspólnie z agencją marketingową?
12 grudnia 2023
W rozwoju każdego biznesu, niezależnie od branży, ważne jest, by skutecznie dotrzeć do swoich klientów. Obranie właściwej strategii jest w marketingu bardzo istotne. Zasada ta odzwierciedla się również w promocji ofert biur rachunkowych. Jak zdobyć nowych klientów biura i przedstawić swoje usługi księgowe, by wyróżniać się na tle konkurencji? Warto podjąć współpracę z agencją marketingu rachunkowego, specjalizującą się w działaniach online. Dzięki temu firma zbuduje swój wizerunek i zainteresuje ofertą potencjalnego klienta.
Dlaczego biuro rachunkowe powinno połączyć siły z agencją marketingową?
Właściciele biur rachunkowych poświęcają znaczną część swojego czasu zawodowego na zarządzanie firmą, pozyskiwaniem klientów, nieustanne podnoszenie swoich kwalifikacji, wykonywanie zasadniczych obowiązków służbowych takich, jak: prowadzenie ksiąg rachunkowych, doradztwo podatkowe oraz wprowadzanie nowoczesnych rozwiązań i strategii w rozwoju finansowym klientów.
Trudno więc zorganizować działania w tak wielu obszarach, mierząc się też z dużą odpowiedzialnością w branży księgowej. Chcąc zwiększyć liczbę klientów, wypromować jakość świadczonych usług i pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony biura rachunkowego w sieci, niezbędna jest synergiczna współpraca z doświadczonym zespołem w branży marketingu online. Można sukcesywnie połączyć pracę i komunikację.
Zrozumienie rynku i klientów
Nawiązując współpracę z agencją reklamową nie można działać przypadkowo. Ważne jest, by specjaliści do spraw działań SEM i SEO znali od podszewki specyfikę pracy biur rachunkowych i prowadzenia księgowości małych, średnich oraz dużych przedsiębiorstw. Chcąc, by wypracowywane rozwiązania przynosiły efekty finansowe warto zadbać o spójną komunikację wizerunkową i bazowanie na najnowszych badaniach rynkowych.
Rozpoczęcie współpracy biura rachunkowego z agencją powinno opierać się na zaufaniu oraz transparentności w komunikacji. Priorytetem będzie ustalenie celów działań promocyjnych oraz charakterystyka docelowych klientów biura – np. rachunkowość start-upów, księgowość małych i średnich przedsiębiorstw a może działania na szerszą skalę.
Ważne jest zrozumienie potrzeb przedsiębiorców, dla których pomocne może okazać się tworzenie przez doradców podatkowych spójnych i zrozumiałych treści z zakresu zmieniających się przepisów, rozliczenia podatków, wystawiania faktur i zasad prowadzenia działalności gospodarczej.
Dzięki temu funkcjonowanie biura przeniesie się też do przestrzeni online, gdzie każdy zainteresowany uzyska dostęp do informacji o kadrach i płacach, rozliczeniu podatku VAT oraz zmianach w prawie podatkowym.
Wykorzystanie narzędzi marketingowych do pozyskania nowych klientów
Odpowiednio zaplanowana strategia działań SEO, content marketingu oraz w social mediach przyczyni się do zbudowania zaufania pomiędzy klientem a właścicielem biura rachunkowego. Mając dostęp do merytorycznych treści przedsiębiorca zyskuje nie tylko opiekę w obszarze finansów firmy, ale również oszczędność czasu.
Co więcej, działalność biura trzeba przedstawić w taki sposób, by ofertę wyrożnić na tle rozrastającej się konkurencji. Strategia pozycjonowania profesjonalnego biura rachunkowego powinna umożliwić doradcom podatkowym dotarcie ze swoją stroną internetową do jak największej ilości przedsiębiorców, którzy chcą przeczytać o najnowszych zmianach w prawie podatkowym, zautomatyzować księgowość w firmie oraz stawiają na ekspertów, stosujących najlepsze oprogramowanie na rynku.
Dostosowanie strategii marketingowej do branży księgowości
Coraz więcej przedsiębiorców szuka informacji o ciągłych zmianach przepisów. Dobrze zoptymalizowana, klarowna i merytoryczna strona internetowa profesjonalnego biura reklamowego może być najlepszą wizytówką kompetencji osób, które w tym biurze pracują. Dostęp do wiedzy, rzetelnie zebranej i podanej w przystępny sposób pozwoli zbudować relację z klientem i stanie się pretekstem do udzielania większej ilości porad podczas indywidualnych konsultacji.
Wyzwania w trakcie współpracy
Prowadzenie biura rachunkowego można skutecznie połączyć z działaniami marketingowymi. Chcąc uzyskać jak najlepszy efekt, warto zadbać o przejrzystą komunikację i sprecyzować swoje oczekiwania oraz potrzeby, podczas ustalania strategii działań reklamowych.
Przełamywanie stereotypów o branży doradztwa podatkowego, stworzenie spójnej i efektywnej kampanii w social mediach oraz w działaniach SEO, przyczynią się do sukcesu i wyróżnienia spośród innych biur księgowych. Dlatego warto postawić na takich ekspertów, jak https://taxmarketing.pl/. We współpracy z klientem stawiamy zawsze na liczby.